måndag 28 september 2015

Seriekollen: Sammanfattning & mitt tips

Under de senaste veckorna har jag gått igenom de övriga lagen i serien här på bloggen och det ska nu mynna ut i någon form av tips av hur jag tror tabellen kommer se ut när 22 matcher är spelade i december.

Men ett lag har jag inte gått igenom och det är OIK. 

De flesta har väl koll på vårt lag men lite kort kan vi ju konstatera.
Dennis Karlsson är uttalad etta i målet och det är ju självklart inga konstigheter. Han är absolut en av toppmålvakterna i serien.
På backsidan har vi bland annat spelare som Dave Lindarv och Tommie Samuelsson och det är inget annat lag i serien som kan matcha det. Även om vi i dagsläget har få seniorbackar i truppen så är backbesättningen stabil med 4 seniorer som kommer hjälpa de juniorer som får chansen på bästa sätt.
Forwardsuppställningen håller riktigt bra klass. Vi har mängder med rutin från division 1-spel och tre kanadensare som är här för att prestera vilket de redan gjort i träningsmatcherna. Lägg därtill ett gäng hungriga juniorer som ska visa vad de går för så kan jag inte annat än att tycka att OIK:s trupp är den klart vassaste på pappret.

MEN

Man vinner inga matcher på pappret utan det är på isen det ska ske. Går man ihop till en väl fungerande grupp och har full fokus under 60 min per match så har man bra chans att vinna denna serien. Vill inte sätta någon onödig press på laget och man kanske inte vinner serien men till Alltvåan (Topp 4) bör man ta sig. Serien känns oerhört svårtippad då det är många lag man inte mött på mycket länge.
Men min ranking av serien blir så här:
(Klickar ni på lagen så kommer ni till genomgången av respektive lag)

1. Olofströms IK

I morgon kommer jag presentera "Stora serietipset" här på bloggen, då kanske vi får facit.

/Ole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar