söndag 11 oktober 2015

Dags för ny utmaning

Det är snabba puckar mellan matcherna nu.

I skrivande stund sitter laget på bussen på väg upp till Mjölby och min känsla är att det är dags för den tuffaste matchen hittills idag.
Mjölby har en del vassa kort och det gäller nog att man slipar till sitt egna spel jämfört med senast.
OIK saknar även ett gäng spelare idag och man har fått låna in backen Anton Olsson från KHK:s J20-lag.

Just backsidan är väl den biten där man skulle behöva få in ett namn till.
Eftersom Tommie ännu inte är med på heltid så blir det lite sårbart på den positionen. Tre seniorbackar (fyra med Tommie) efter det att Wennström lämnat är nog en för lite.
Men idag får de unga backarna verkligen chansen att visa vad de går för på seniornivå.
60 minuters krig så ska vi ta med tre nya poäng hem till Blekinge!

Övriga matcher idag är:
Osby-Nässjö
Här tror jag Osby tar sin första seger. De spelade stundtals ganska bra i fredags och nu kan det nog lossna.
Nittorp-Motala
Känns som att Motala kommer greja tre pinnar här.
Boro/Vetlanda-Lund
Obesegrade Boro är favoriter på hemmaplan men det blir en jämn match. Lite fördel hemmalaget.
Jonstorp-HA74
Tror även denna matchen blir en jämn historia och jag har svårt att bestämma mig för vilket lag jag tror på. Tror det går hela vägen till straffar i alla fall.

/Ole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar