söndag 25 oktober 2015

Äntligen hemmafight igen

Äntligen dags för hemmamatch igen och idag är det Nittorp som står för motståndet.
Nittorp inledde serien på ett ganska mörkt sätt med fyra raka torsk. Efter det kickade man tränaren och gamle legenden Mattias Remstam fick ta över skeppet. Å man kan väl säga att det har blivit en Remstam-effekt. På de tre matcherna han har haft huvudansvaret har de vunnit två och förlorat en på övertid.
Med andra ord så är det ett formstarkt Nittorp som kommer på besök idag.

Men jag har goda vibbar inför denna matchen. OIK får tillbaka Grönis, Rolandsson och Tommie som alla missade senaste matchen. Dessutom så är nyförvärvet Jesper Ekengren spelklar.
OIK är ju vassa på hemmaplan och jag tror och hoppas på tre pinnar idag efter två raka förluster.

Saknas idag gör Leclair, Wijk och Bøgelund.

Jag är på plats och kör liverapportering här: OIK-Nittorp LIVE

Övriga matcher idag:

Osby-Boro/Vetlanda
Hemmalaget har varit helt under isen så här långt och det finns inte mycket som talar för att de ska kunna stå emot Boro i denna matchen. Bortaseger!

Motala-Värnamo
Båda lagen har överraskat på slutet. Motala positivt med två raka segrar och Värnamo negativt med tre raka förluster. Idag tror jag på trendbrott och att Värnamo vinner.

Jonstorp-Nässjö
Hemmalaget är i riktigt toppslag med tre raka segrar och jag tror de tar Nässjö av bara farten.

Lund-Mjölby
Dagens riktiga toppmöte där tvåan tar emot serieledaren. Mjölby har fem raka segrar och övertygar men jag tror inte det blir helt lätt att vinna nere i Lund. Blir en jämn match och gissningen blir att hemmalaget vinner på övertid.

HA74-Alvesta spelade igår och det slutade 1-3.

/Ole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar