söndag 2 augusti 2015

Dags för comeback

Jaha, då kör vi igen.

I drygt ett år har Oikbloggen legat på is, eller snarare under isen till och med.
Att driva en blogg kräver mer tid än man tror samt att man har motivationen på topp. Det hade jag inte förra hösten.

Med ännu ett "nyförvärv" på gång till familjen, ankomst beräknad lagom till seriestart, samt en 1,5-årig dotter så vore det fel att påstå att man har mer tid nu än tidigare men däremot är motivationen nu betydligt högre än för ett år sen.
Därför gör jag nu ett försiktigt försök till återkomst i bloggvärlden.

Som ni ser så är det en riktigt basic-blogg och på ny plats också,
Jag garanterar inget men jag hoppas att blogg-motivationen är här för att stanna.
I denna blogg är det också fritt fram att lämna kommentarer så länge man håller det på en civiliserad nivå.

Utöver denna bloggen så kommer jag fortsätta leverera intervjuer, matchreferat och nyheter på oik.se
Å det är väl lika bra att klargöra direkt att det jag skriver här på denna blogg är mina egna ord och inte klubbens.

I morgon måndag börjar arbetet för det nya OIK.
Då samlas de som finns kontrakterade, minus kanadensarna, för två veckors barmarksträning innan man går på is den 17:e.
När man sen går på is kommer ett gäng juniorer flyttas upp till a-truppen för att träna där. Då gäller det för dem att visa att man ska ha en plats i truppen i vinter.
De tre kanadensarna ansluter till truppen i september och det ska ju inte innebära några problem i och med att serien startar först i slutet av den månaden.

Spelschemat för samtliga träningsmatcher bör vi få ut på oik.se inom kort. Tror man inväntar något sent svar på ytterligare motstånd innan det släpps. Men första matchen är 22 aug hemma mot Lund.

Som avslutning på denna premiär vill jag påminna alla att läsa Hellas hörna på officiella hemsidan. Där kommer ni få en fin vinkel på årets OIK via coach Hellström. Nytt inlägg lär komma nu i veckan när laget samlats.

/Ole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar